Gala Spring SuperBlog 2022



Vederea e magnifică. Marea e calmă, cerul senin, luna plina invită la visare și poezie.

Acum, la câțiva pași de patul în care respiră liniștiți, în somn, copilul și soțul, scriind cu laptop-ul în brațe și având sentimentul unei mari victorii, mă simt cu adevărat norocoasă.

Instalată confortabil într-un fotoliu pe balconul camerei noastre de la Hotel Opal, analizez la cald impresiile după ce tocmai s-a terminat Gala Spring Super Blog.

Acest week-end într-un cadru care inspiră liniște și relaxare a fost oferit de organizatori și vine împreună cu sentimentul că sunt răsfățată pentru că am făcut o treabă bună.

Îmi spun cu satisfacție că în martie încă nu auzisem de acest concurs, iar acum, în iunie, fac bilanțuri, în timp ce în fundal se aud valurile ce mângâie țărmul.

Sursa foto: arhiva proprie

Spring Super Blog

Am fost mereu încurajată să scriu, în special de către cei care îmi cunosc textele din mediul profesional.

Pentru că fac acest lucru cu pasiune și îmi doream un loc în care să mă exprim creativ, pe teme care îmi plac, a apărut blogul.

Am sperat și încă mai sper să creez conținut de calitate, care să facă plăcere cititorului și, poate, să aducă în atenție lecturi, experiențe, personaje sau idei care să inspire.

După ce am început să public, am constatat că, dincolo de scris, este necesar să mă ocup de partea tehnică, de partea de promovare, de grafică. Singură nu aveam cum să avansez prea mult, așa că am început să caut spații în care se exprimă cei cu experiență în domeniu.

Am dat un search pe Goolge pentru “comunitate de bloggeri” și primul rezultat a fost Spring Super Blog 2022.

Despre competiție, în cuvintele organizatorilor:

Lansată în 2008, SuperBlog este cea mai longevivă și antrenantă competiție din blogosfera românească.

Proiectul are drept obiectiv să descopere și să susțină noile talente ale blogosferei, precum și să faciliteze colaborările dintre aceasta şi mediul de afaceri. Pe măsură ce se întrec în condei pe diverse teme, bloggerii învață aspecte legate de content marketing & SEO, câștigă premii, clădesc parteneriate și prietenii.

În cifre, SuperBlog înseamnă:

  • 22 ediții încheiate (anual în perioada 2008-2012 și bianual începând din 2013, cu o ediție primăvara și una toamna);
  • peste 3000 de participanți
  • peste 40.000 de articole
  • peste 500 de probe
  • circa 150 de sponsori
  • mii de premii semnificative, în bani, produse și servicii.

Sursa: SuperBlog (super-blog.eu)

Am citit, m-am bucurat că mă calific și m-am hotărât să particip.

După ce m-am înscris la concurs, chiar nu știam la ce să mă aștept în ceea ce privește performanța. Oscilam între o foarte mare încredere în mine, bazându-mă pe scris, și o lipsă totală de încredere, conștientă fiind de celelalte aspecte ale blogului, precum numărul de vizualizări sau calitatea graficii.

Știam că scriu frumos, însă am descoperit că în această comunitate mulți oameni scriu remarcabil. Acest concurs confirmă faptul că în România sunt în continuare mulți iubitori ai limbii, fini cunoscători ai gramaticii, ai exprimării îngrijite, ai calității textului și ai rigurozității mesajului. Deci, concurență acerbă.

Cu un termen limită pentru un articol nou la fiecare câteva zile, concursul a fost foarte intens, a însemnat multe zile care au început la ora 5, în fața laptopului, cu o cană de cafea în mână, uneori în ghearele exasperării. Cum să scriu despre, de exemplu, construcția de piscine ieftine și bune? Să fie creativ, să fie tehnic, să fie bine documentat, să aibă grafică, să fie editat, să aibă numărul optim de link-uri, cuvinte cheie, imagini, cuvinte?!

Și asta în trei zile, trei zile în care merg la serviciu, am grijă de copil, întrețin casa, gătesc și mă mai și odihnesc, chipurile. Și peste alte trei zile să o iau de la capăt cu o cu totul altă temă, alte cerințe, altă abordare.

Da, ora cinci dimineața a fost o oră a multor dileme. Dar a fost și ora unui sentiment foarte bun, că investesc energie într-o pasiune de-a mea, în scris, așa cum poate nu am mai făcut-o până acum.

Psihologul Daniel David spune că, pentru a avea o viață plină de sens, este necesar ca în fiecare săptămână să faci câteva lucruri congruente cu valorile tale cardinale. În acest fel, vei simți că tu îți conduci viața, că ai control asupra întâmplării.

Pe timpul concursului, m-am simțit foarte împlinită, chiar dacă uneori subiectele propuse nu îmi erau foarte familiare. Am simțit că fac ceva pentru mine, că ceea ce fac este valoros, că învăț lucruri noi și că mă pot inspira de la bloggeri mult mai performați decât mine.  

Ce am câștigat în cadrul concursului

Experiența Spring Super Blog mi-a structurat activitatea pe blog,  m-a făcut să îmi găsesc timp și motivație pentru a scrie, mi-a oferit o imagine mult mai realistă asupra rezultatelor, asupra a ceea ce ar trebui să fac pentru a-l îmbunătăți, și, mai ales, a însemnat o aspirație către un conținut de calitate, bine documentat.

Diferența s-a simțit atunci când concursul s-a încheiat și nu am mai fost constrânsă să respect cerințe tehnice. Cred că a scăzut și calitatea articolelor, ceea ce mă îndeamnă la mai multă exigență în viitor.

Din punct de vedere tehnic, am înțeles unele lucruri de care nu eram conștientă până atunci, cum ar fi numărul optim de linkuri, cum se aleg cuvintele cheie, ce înseamnă ancorele.

Unul din obiectivele mele a fost ca blogul să fie indexat de google, ceea ce s-a și întâmplat. Mai mult, sunt și alte motoare de căutare care îl recunosc, deci un câștig major din acest punct de vedere.

Am câștigat și la propriu un premiu în cadrul probei Farmec, în care am scris despre bunicii mei, despre valorile pe care mi le-au transmis, despre modul în care noi încercăm să ne educăm copilul în spiritul acelor valori. Îmi amintesc și acum, m-am trezit devreme duminca dimineața, m-am apucat de scris la 5 și, când am ridicat ochii din montitor, după doar o clipă, se făcuse 8 și jumătate, aveam patru pagini de text și multă dragoste și melancolie în suflet.

Photo by abd sarakbi on Pexels.com

 Ce am învățat despre mine

Am descoperit despre mine și că scriu uneori în grabă, cu greșeli de redactare, că aș putea să fiu mai explicită sau mai riguroasă în documentare, că grafica, o parte esențială a acestei activități, îmi este foarte deficitară, iar cele mai elementare noțiuni de SEO îmi sunt străine.

Unele dintre aceste lucruri le știam deja, însă au devenit mult mai evidente, prin comparație.

Pentru a profita de pe urma acestor conștientizări, în ceea ce privește grafica și interfața, utilizez mai bine resursele gratuite de pe internet și am încercat diferite stiluri wordpress. De asemenea, îmi propun să găsesc o cale mai bună de a structura informația, pentru a o face mai accesibilă și mai ordonată.

Pentru SEO, cred că am învățat să folosesc mai bine cuvintele cheie și rezumatele, m-am documentat cu privire la lungimea optimă a unui articol, raportul dintre imagine și text, modul în care se folosesc link-urile, ancorele etc.

Pentru modul repezit în care scriu, în primul rând trebuie să mă bazez mai mult pe editorul de texte. Apoi să am răbdare. Îmi trebuie un pic de auto-control și rigurozitate pe care, din respect pentru cititorii mei, sper că le voi dobândi în timp.      

Hotel Opal

sursa foto: Hotel Opal

Locul în care s-a desfășurat gala m-a impresionat foarte mult.

Am ajuns la mare vineri seara, pe la ora 22, după aproape trei ore de mers cu mașina, cu un copil care nu mai avea deloc răbdare. Eram entuziasmați, a fost prima ieșire la mare anul aceasta, am fugit cu toții de la serviciu sau grădi spre vacanță.

Însă ziua a fost caniculară, drumul obositor, noi, de acum, iritați și nerăbdători.

Primul semn că ne aflăm într-un loc în care te simți liber de constrângeri, că ai mai mult spațiu decât anticipai pentru tine și pentru gândurile tale, a fost parcarea care e atât de generoasă încât soțul meu, obișnuit cu locurile meschine de la mall-uri, a parcat jumătate de mașină pe locul vecinului.

Când îi arătam unde e trasată linia, nu îi venea să creadă. După standardele noastre, parcarea ar fi fost suficientă pentru turiștii de la încă un hotel cu aceeași capacitate!

La recepție totul a fost rapid și eficient. Tinerii care ne-au primit, zâmbitori și îmbrăcați în cămăși uimitor de albe și apretate, au făcut o magie și, în mai puțin de trei minute, deschideam ușa camerei noastre.

Câmd am intrat, am avut convingerea că suntem primii care folosesc această cameră după renovare datorită modului în care arată mobila, parchetul, obiectele sanitare, lenjeriile de pat și prosoapele.

Sursa foto: Hotel Opal

Eu, care atunci când intru într-o cameră de hotel mă uit circumspectă după orice urmă de picătură de apă la cabina de duș, verific așternuturile de două ori, mă uit pe la colțuri după bușituri sau praf uitat pe la colțuri, de data aceasta pot să spun cu mâna pe inimă că am găsit o curățenie impecabilă.  

Cochetul hotel de pe malul mării m-a impresionat și prin design. Este un loc foarte romantic, cu grădini nesfărșite de trandafiri, cu numeroase băncuțe, alei, leagăne pe plajă, pontoane, scări care se pierd printre copaci.

Aici este locul unde, după mult timp, am simțit că mă relaxez deplin. La fel și soțulul și copilul, care se bucură, împreună cu mine, de plimbări, de lenevitul pe balcon, de toate lucrurile mari și mici pe care zilele acelea le-am primit ca pe un cadou.

Aș dori să subliniez aici și faptul că această experință fermectătoare o trăim într-un hotel de trei stele, cotat foarte modest pe site-urile de specialitate.

Îmi place să transmit impresiile pe plaformele de rezervare după ce stau într-un hotel, în speranța că vor ajuta și alți turiști să facă o alegere informată a locului în care urmează să se cazeze. În general sunt exigentă, notele mele sunt sub medie.

Hotel Opal ar primi de la mine nota nouă pentru curățenie, amabilitatea personalului, peisaj, raport calitate/preț. Desigur, perfect nu e, dar are multe atuu-uri care fac ca șederea aici să fie agreabilă. Bugetul pentru vacanță probabil va fi același, dar banii investiți inteligent în cazare pot fi cheltuiți pentru mai mult răsfăț.   

,

Un răspuns la “Gala Spring SuperBlog 2022”

Lasă un comentariu