Mamă de copil mic, caut timp de calitate



Care este resursa cea mai prețioasă pentru mame? Timpul!

Vă aduceți aminte că era o vreme când ieșeați cu soțul/iubitul/logodnicul în oraș și stăteați ore nesfârșite la un film sau la o cafea?

Sau de serile leneșe pe canapea în care vă uitați la filmul favorit?

După ce a venit copilul, uitați de ele!

Viața s-a transformat într-o nesfârșită cursă contra cronometru.

A fost o alegere să avem un copil și e o bucurie să am grijă de el.

Dar, trebuie să recunosc, de multe ori când mă ocup de treburile casei, mă simt frustrată.

Pentru că sunt multe de făcut, uneori par nesfârșite și mi-aș dori foarte mult să petrec acele ore cu soțul și cu copilul.

Sau să fac ceva ce îmi place, nu să tai legume.

Îmi doresc să stăm în tihnă, să ne bucurăm unii de alții.

În schimb, jonglez între strâns din casă, făcut curat, gătit, în timp ce dau ordine mai mult sau mai puțin amabile altor membri ai familiei.

Însă, trebuie să recunosc, oricând de agasant și de plictisitor ar fi, aceste treburi sunt foarte importante pentru noi.

Gătim pentru a avea o dietă sănătoasă.

Dăm cu mopul pentru a distruge microbii.

Curățăm baia, ștergem praful, călcăm hainele pentru a folosi obiecte curate și pentru a ne bucura de ținute confortabile.

Dacă nu ne facem treaba la timp, se duce casa de râpă, trăim în mizerie, mâncăm ce apucăm, ceea ce nu ne dorim.

Soluția clasică – o menajeră?

O soluție la această problemă ar fi să angajăm o doamnă să ne ajute.

Deși ne-ar costa destul de mult, cum spuneam, timpul este cea mai importantă resursă.

Însă, în cazul nostru, această soluție a menajerei cu siguranță nu ar funcționa.

În primul rând, nu mi-aș dori din respect atât pentru noi, cât și pentru persoana respectivă.

Consider că oamenii sunt egali, nu cred că e ok să vină cineva să îmi facă treburile ce țin de curățenia casei și a corpului, chiar dacă o plătesc.

E înjositor pentru toată lumea. Scuze, nu judec pe nimeni, dar așa gândesc eu.

Apoi, mi s-ar părea foarte greu de suportat gândul că o persoană străină îmi intră în casă și îmi vede praful din colțuri, lenjeria nespălată (să nu spun chiloții) sau hainele împrăștiate. M-aș apuca să fac curat pentru că vine doamna de la curățenie ceea ce ar fi…..chiar prea de tot.

Nu în ultimul rând, este și o chestiune de exemplu pentru copilul meu. Vreau ca el să știe cum să aibă grijă de el, cum să aibă grijă de casă, să învețe că familia înseamnă și timp de calitate petrecut împreună, dar și grijă și efort pentru a ne face ceea ce avem nevoie.

Și atunci, dacă nu caut ajutor extern, cum obțin timpul acesta atât de prețios?

Electrocasnicele smart – cei mai buni prieteni ai mei

Din fericire, tehnica ne-a oferit un răspuns foarte bun: electrocasnicele inteligente!

Cei mai buni soldați ai casei sunt MSH și MSV, adică mașinile de spălat haine și de spălat vase. Noi ne luăm cafeaua, ne uităm la televizor sau discutăm, iar ele își fac treaba. Mă gândesc de multe ori, ce lux! E o normalitate pe care noi o percepem ca atare, dar care este SF pentru generațiile anterioare.

Pentru curățenie, un aspirator robot AENO RC4S este tot ce am nevoie.

Mai ales în diminețile de week-end, când vrem să ieșim la plimbare, mereu amânam momentul pentru că trebuia să dăm cu aspiratorul și cu mopul.

Ei bine, cu ajutorul aspiratorului inteligent se rezolvă și această problemă. El curăță până suntem noi plecați și, până la prânz, avem și casa curată, și familia plimbată. Și mâța fericită că nu ne mai stresează atâta părul ei!

La gătit, prietenii sunt mulți și numeroși.

Ciorbele, tradiționalele, demodatele, dar atât de sănătoasele ciorbe, înseamnă mult timp petrecut în bucătărie pentru curățat, tăiat și fiert legume.

Cu un peel-er bun, însă, timpul de curățat se reduce la jumătate.

Apoi intră robotul în acțiune și se rezolvă foarte repede și tocatul.

Cu ajutorul unui fierbator electric AENO EK7S , apa se încălzește rapid și la temperatura potrivită, iar dacă vreți să fiți campioane mondiale la făcut supe, folosiți și oala sub presiune. Sau un bleder specializat, cele de la AENO au 80 de programe și se și curăță singure!

La fierbător, nici măcar nu trebuie apăsat pe buton, o comandă vocală este suficientă!

Într-un timp foarte scurt, întreaga familie are un prânz sățios și gustos, cu control asupra gustului, cantităților de sare și ulei, și calității ingredientelor.

Tot cu ajutorul fierbătorului, pastele, orezul sau mămăliga devin mâncăruri aproape instant.

Cina este rezolvată în 10 minute!

Dimpotrivă, dacă aveți chef de o mâncare gătită îndelung, cu răbdare, dar fără să stați la cratiță, de un real ajutor este slow-cook-erul. Sau grătarul electric pentru mâncărurile ce altfel ar necesita fie multă prăjeală, fie o excursie la munte.

Soluții practice la problemele de fiecare zi

De când au intrat femeile pe piața muncii, mereu se vorbește despre cât de apăsătoare este concilierea vieții de familie cu cea profesională.

Însă vorbitul nu ne ajută la nimic. Impactul acestor discursuri în viața de zi cu zi este minim, către zero.

La modul cel mai pragmatic, casa trebuie în continuare îngrijită, chiar dacă cei doi adulți sunt amândoi activi și vin acasă obosiți după o zi de muncă.

Dar, acolo unde politica nu a obținut multe rezultate, a reușit tehnica.

Acum, când văd cât de mult ajută aparatele inovatoare, jur că electrocasnicele smart sunt darul lui Dumnezeu pentru toată munca femeilor!

Așadar, nu îl irosiți!

Timpul liber oare cât de mult costă?

Pentru că sunteți persoane ocupate, pentru că timpul vostru este prețios, pentru că o casă curată și o mâncare gătită chiar fac diferența pentru noi și pentru copiii noștri, vedeți aici care sunt aparatele care pot face o diferență pentru voi, cumpărați-le și puneți-le la treabă!

Iar când vă gândiți dacă merită să investiți sau nu, amintiți-vă că timpul este cea mai importantă resursă. Banii se vor duce rapid pe altceva, iar voi rămâneți cu treaba pe cap.

De exemplu, eu petrec ore și ore călcând haine.

Am văzut stația inteligentă pentru călcat și m-am gândit cum naiba să dau atâția bani?! Sunt mulțumită de fierul meu de călcat.

Apoi m-am gândit hai că ești chiar culmea! Dacă nici să cumperi un aparat care te ajută să calci mult mai ușor și mai repede nu vrei, atunci ce să mai zic? Meriți să stai ore și ore la cratiță.

După ce mi-am tras săpuneala asta zdravănă, am cumpărat stația și cred că este una dintre cele mai bune investiții pe care le-am făcut.

Voi în ce plănuiți să investiți? Și care sunt trucurile voastre pentru economisi timp?

Sursa fotografiilor: AENO

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2023


Lasă un comentariu